Marketing in the growing low-cost airline industry: analytic view of marketing strategies and consumer behavior in the actual context of the european and south american markets

View/ Open
Date
2011Author
Villegas Alvarez, Simón
Citación
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
Este proyecto se centra en la investigación sobre el transporte y su importancia para el desarrollo, la población está aumentando y cada vez que hay más personas que necesitan mudarse de un lugar a otro, este tipo de negocio ofrece una solución económica a aquellos ciudadanos que usan viajar como parte de su vida. También se desarrolla una parte en el transporte aéreo, que es diferente y mejor que otros porque es muy rápido y seguro, pero en muchos casos es más costoso que el resto, esa es la ventaja competitiva que tienen las aerolíneas de bajo costo en comparación con automóviles, autobuses, trenes, etc. barco y otros modos de transporte. Teniendo en cuenta que uno de los problemas que tienen las aerolíneas es su precio, presenta información relacionada con los modelos de negocios de bajo costo y finalmente se abarca en las aerolíneas de bajo costo para comprender cómo funcionan, cómo reducen los costos y tendría para profundizar en sus estrategias de marketing para ver cómo atraen a los clientes para competir con las grandes empresas que tiene esta industria.
Abstract
This project focuses on research on transport and its importance for development, the population is increasing and every time there are more people who need to move from one place to another, this type of business offers an economic solution to those citizens who use travel as part of your life. A part is also developed in air transport, which is different and better than others because it is very fast and safe, but in many cases it is more expensive than the rest, that is the competitive advantage that low-cost airlines have compared to cars, buses, trains, etc. ship and other modes of transportation. Considering that one of the problems that airlines have is their price, it presents information related to low-cost business models and finally it is covered in low-cost airlines to understand how they work, how they reduce costs and would have to go deeper in their marketing strategies to see how they attract customers to compete with the big companies that this industry has.
Collections
The following license files are associated with this item: