Listar Artículos y borradores de administración – Working papers por título
Mostrando ítems 159-178 de 198
-
Resilience of colombian entrepreneurships during COVID-19 pandemic crisis
(MDPI AG, 2023-02-27)MSMEs were facing major challenges driven by uncontrollable macro-environmental factors caused by the COVID-19 pandemic. This paper shows the strategies that a sample of Colombian start-ups developed for their survival in ... -
Responsabilidad Social, Sustentabilidad y Liderazgo Empresarial en Colombia: un Análisis Intersectorial (Borrador de administración No. 11)
(2008-09-05)La investigación expuesta en este artículo, pretende identificar el papel del “Líder empresarial” colombiano, como agente responsable dentro del contexto social, económico y político actual. La tesis principal del trabajo, ... -
Revisión de la literatura de empresas familiares : una perspectiva financiera
(Consejo Latinoamericano de Escuelas de Administración, 2011)Las empresas familiares son la estructura organizacional más difundida en el mundo inclusive en las economías más desarrolladas. Por ello, siempre han sido un objeto de estudio interesante para las distintas áreas de la ... -
Riesgo operativo I: Una revisión de la literatura (Borrador de administración No. 46)
(2011-04)Este artículo revisa la reciente literatura concerniente a los tres enfoques propuestos por el Comité de Basilea para cuantificar riesgo operativo,con especial énfasis en los modelos de medición avanzada. Bajo este enfoque, ... -
Riesgo operativo II: Una revisión de literatura-continuación (Borrador de administración No.54)
(2011-06)Este artículo realiza una revisión de la literatura más reciente en cuanto a la obtención de la distribución de pérdidas para riesgo operativo cuando se emplea el modelo de distribución de pérdidas agregadas (LDA, por sus ... -
El Riesgo Sistemático , Desde la Perspectiva de Pensamiento de Linner, Sharpe, Merton Y Miller (Borrador de administración No. 2)
(2008-09-05)Este artículo unifica la matemática de Linner y Sharpe, para determinar la rentabilidad exigida por un accionista conocida en el modelo Capital Asset Price Model,-CAPM_ y las proposiciones fundacionales de las finanzas ... -
Riesgo sistemático en la práctica (Borrador de administración No. 30)
(2009-07-17)El Objetivo de este artículo es poner en práctica los conceptos y las relaciones que debe manejar un gerente financiero en la toma de decisiones y en la formulación de estrategias. Y esto se desarrollará desde la presentación ... -
El rol del turismo en la consolidación de la marca país de Argentina
(Universidad Nacional de Misiones. Facultad de Ciencias Económicas, 2013)La globalización ha sido el punto de partida frente a la creciente competencia que seha evidenciado en los últimos años entre los territorios (regiones, ciudades y países).Especialmente los países han adoptado e implementado ... -
The role of brand commitment in the retail sector : the relation with open innovation
(MDPI AG, 2021-06-11)Firm–employee relationships are a prerequisite for customer–firm relationships and, consequently, to organizational success. The development of such relationships can be particularly challenging for retailers because of ... -
The role of family involvement on CEO turnover : evidence from colombian family firms
(Wiley-Blackwell Publishing Ltd, 2015)Manuscript Type Empirical Research Question/Issue We analyze CEO turnover in closely held firms with some level of ownership dispersion in a context of low investor protection. In particular, we examine the impact of ... -
The role of imported intermediates in productivity change
(Taylor and Francis Online, 2022-04-24)We address the role of imported intermediates in productivity by applying a methodology that proposes an equivalence between input–output analysis and data envelopment analysis, and decomposes sectoral productivity gains ... -
The role of social media in the creation of brand experiences
(Universidad del Valle. Facultad de Ciencias de la Administración, 2018-08-29)La relación entre las redes sociales y la experiencia de marca no se entiende bien todavía a pesar de la importancia estratégica de las plataformas sociales para el marketing. Para resolver este problema, este ... -
The Roles of Purchase Intentions and Social Media in Dark Tourism
(Hrcak, 2023-05-08)Dark tourism is roughly understood as travelling to places historically associated with death and tragedy. However, the determinants of such a specific type of tourism are not well explored. Therefore, this research aims ... -
El salario emocional (Borrador de administración No. 47)
(2011-04)Cada empleado tiene una concepción diferente sobre el trabajo, ya que todos poseen percepciones, necesidades, expectativas, personalidad, y cultura diferentes. A lo que se suma que las percepciones de lo que se quiere a ... -
Science and technology policy in Colombia : a comparative review
(EuroJournals, 2014)The purpose of the present paper is to assess the current situation of the science and technology system in Colombia from a comparative perspective of quality indicators in Latin America and the Caribbean (LAC). We analyze ... -
Signaling value through gender diversity : evidence from initial coin offerings
(MDPI AG, 2021-01-13)We analyze women’s participation and the effects of team gender diversity on initial coin offering (ICO) success measured by the total funding amount raised in the actual ICO and the project’s long-term survival. Using a ... -
Sin stocks and ESG scores : does the nature of your business really matter?
(Centrum Badan Socjologicznych, 2021)The purpose of this paper is to analyse the environmental, social, and governance (ESG) performance of sin stocks held by companies that operate in sectors with ethical implications (gaming, defence, adult entertainment, ... -
A spectral measure estimation problem in rheology
(Elsevier BV, 2015-09-15)In this paper we consider an inverse problem appearing in rheology, consisting of determining a spectral measure over the set of relaxation times, that yields an observed collection of loss and storage moduli. Mathematically ... -
Spreading the word : how customer experience in a traditional retail setting influences consumer traditional and electronic word-of-mouth Intention
(Elsevier BV, 2019-06-10)The study of customer experience has gained substantial importance in the consumer behavior field because of how it impacts the development of long-term relationships with customers. The next frontier of customer experience ... -
Strategy and additive technologies as the catalyst for outsourcing, process innovation and operational effectiveness
(Public Library of Science, 2023-02-27)Purpose There is rising interest in Industry 4.0 as a factor in the competitiveness of the organization. Although many companies are aware of the importance of Industry 4.0, the development of such initiatives in Colombia ...