Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorRod, Michelspa
dc.contributor.authorGarcía Bernal, Oscar Javierspa
dc.coverage.spatialColombiaspa
dc.coverage.temporalEnero 2019 - Julio 2019spa
dc.date.accessioned2017-05-09T14:44:24Z
dc.date.accessioned2017-08-12T15:49:02Z
dc.date.available2017-05-09T14:44:24Z
dc.date.available2017-08-12T15:49:02Z
dc.date.created2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10726/1652
dc.description.abstractLas certificaciones de dominio del inglés han estado en el mercado desde la década de 1960, cuando se crearon como consecuencia de la demanda de estudiantes extranjeros en las universidades de América del Norte. No hubo que promocionar ni comercializar, ya que era un requisito de las universidades para los candidatos que esperaban ingresar a diferentes programas de educación superior. Esta situación creó el entorno perfecto para las organizaciones que administran certificaciones de exámenes para generar estrategias de marketing centradas en el producto más que en el cliente, similar a lo que tradicionalmente ha sucedido con el marketing educativo.spa
dc.description.tableofcontentsAbstract. Introduction. State of the art. Theoretical framework. Methodology. English proficiency certifications. Government supported English Proficiency Tests. IELTS (International English Language Testing System). TOEFL (The Test of English as Foreign Language). Independent English Proficiency Tests.TECS - Test of English Communication Skills. APTIS. TOEIC – Test of English for International Communication. ITEP. Country analysis. Brazil. Chile. Colombia. México. Perú. Porter 5 forces analysis for the english proficiency testing industry. Power of suppliers. Threat of new entrants. Power of buyer. Power of substitutes. Industry rivalry. Customer asset marketing diagnosis to english proficiency certifications. International Language Testing Organization, creators of the TECS. British Council, creators of the APTIS test. Boston Educational Service, developers of the ITEP. Conclusions and suggested strategy.eng
dc.format.extent93 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isoeng
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTest Toeflspa
dc.subject.ddc658.83 Investigación de mercadosspa
dc.titleCustomer centered marketing for english proficiency certifications in five emerging countries of Latin Americaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.lembEstrategias de mercadeospa
dc.subject.lembCompetencias educativasspa
dc.subject.lembRelaciones con los clientesspa
dc.subject.lembExamen de inglés como lengua extranjera -- Estrategia y técnicasspa
dc.subject.lembInstituciones de educaciónspa
dc.subject.lembTest Toeflspa
dc.identifier.localMBA00473 / G216c 2017
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.description.degreenameMagíster en Administración de Empresasspa
dc.identifier.instnameinstname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESAspa
dc.identifier.reponamereponame:Biblioteca Digital - CESAspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.cesa.edu.co/
dc.description.abstractenglishEnglish Proficiency Certifications have been in the market since the 1960´s when they were created as a consequence of the demand of foreign students in the North American universities. Neither promotion nor marketing had to be undertaken since it was a requirement from Universities to candidates expecting to enter different higher education programs. This situation created the perfect environment for the organizations administering exam certifications to generate marketing strategies focused in the product more than the customer, similar to what has traditionally happened with education marketing.eng
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.publisher.programMaestría en Administración de Empresas, CESA.spa
dc.publisher.programMaster of Business Administration, Carleton University.eng
dc.publisher.grantorColegio de Estudios Superiores de Administración - CESAspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Maestríaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/TM
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International